בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

עקרונות הרייקי של אוסואי

Usuiלא ידוע מתי ניסח וכתב אוסואי את עקרונות הרייקי על בד פשתן, אשר תלוי כעת על הקיר במקדש פרטי לכבודו של אוסואי, ואשר נשמר בסודיות מפני הציבור, אך ידוע שמקורם הוא מעקרונות שהיו בשימוש הבודהיזם היפני כבר במאה התשיעית לספירה.

עם זאת, ידוע שאוסואי לימד את עקרונות הרייקי כבר בשנת 1915, ויש לכך עדות חיה.

עקרונות אלו הופיעו גם בספר יפני בשם (Kenzon no Gebri) שפורסם ביפן בחודש מרץ 1914 על ידי ד"ר סוזוקי ביזן (Suzuki Bizan) .

העקרונות כפי שהופיעו בספר הם:

"רק להיום, אל ,תכעיס, אל תחוש פחד,
היה הוגן, עבוד קשה והיה אדיב לאחרים".
 

מתוך חוברת ההדרכה של הירושי דוי (Hiroshi Doi) מסדנת מאסטר גנדאי-רייקי-הו (Gendai Reiki-ho).
לעקרונות הרייקי, אשר נכתבו במקור ביפנית, ישנם תרגומים ופירושים רבים. הבאתי כאן את התרגום המילולי המקובל ביותר ואת הפירוש כפי שאני רואה אותו.


רק להיום, אל תכעס.
אל תדאג, והיה אסיר תודה.
עבוד קשה והיה אדיב לכל אדם.

על מנת לשמוע את עקרונות הרייקי ביפנית, הפעל את הנגן.

 

 

 

 

רק להיום
כל העקרונות מתחילים במילים "רק להיום". המטרה היא לא ליצור התחייבות ארוכת טווח לעקרונות אלא להתייחס אליהם בכל יום מחדש. ההליכה אחרי עקרונות הרייקי היא רק לאותו יום. לא למחר, לא למחרתיים – רק להיום.

אל תכעס
הכעס הוא רגש שלילי הנובע מהרגשה של חוסר שליטה או חוסר אונים הנובעים מאירועי העבר – אנו כועסים רק על דברים שכבר קרו. כאשר אנו משתחררים מהכעס, אנו מפנים מקום לסליחה.

אל תדאג
דאגה היא רגש שלילי הנובע מחרדה כלפי העתיד – אנו דואגים תמיד על דברים שעתידים לקרות, או לא. כאשר אנו משחררים את הדאגה, אנו מפנים מקום לתקווה.

היה אסיר תודה
כאשר אנו אסירי תודה על מה שיש לנו, אנו מביעים רגש חיובי אשר מפעיל את העיקרון האוניברסלי של "דומה מושך דומה" ועל כן כל הנדרש יינתן לנו.

עבוד קשה
לעבוד קשה ולעשות את כל שעלינו לעשות במסירות ובאחריות מלמד אותנו שעלינו לא רק לעשות אלא גם לפעול ולהסיר מכשולים אשר עשויים להתעורר במהלך עשיתנו. עלינו לזכור שמטרתנו היא להגיע לשלמות ולשם כך יש לעבוד קשם, להתאמן ולתרגל.

היה אדיב לכל אדם
שוב עיקרון "דומה מושך דומה". ברגע שנהיה אדיבים לכל אדם, תוחזר אלינו אדיבות. אדיבות זו מגיעה ממקום של כבוד והכרה שלכל אדם באשר הוא יש דעות שונות, לא בהכרח דומות לשלנו. בתרגומים שונים מופיע עקרון זה כ"כבד את הוריך, מוריך והמבוגרים ממך". הסיבה היא שאלו נתנו לנו את גופנו הפיסי, לימדו אותנו את אשר אנו יודעים ומעניקים לנו מניסיונם.

לאחר חמשת העקרונות ישנה בקשה: "בוקר וערב, הצמד ידיך מול חזך בתנוחת תפילה, אמור עקרונות אלו בלבך ובפיך." דברים אלו יביאו את העקרונות להיטמע באורח חיינו, ולהביא אותנו לחיים בריאים יותר, חסרי כעס ודאגה.

לעת עתה, היו עם הרייקי, זרמו עם הרייקי, רק יום אחד בכל פעם.

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.