בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

חוברת ההוראות של אוסואי

חוברת ההוראות של אוסואי נוצרה, בגרסתה הראשונית, בסביבות שנת 1920, לפני המעבר של אוסואי לטוקיו. החוברת הראשונית הכילה את עקרונות הרייקי, מדיטציות ואת השירה של הקיסר מאיג'י. תלמידים של אוסואי הורשו להעתיק את החוברת, והוסיפו עליה שאלות ותשובות, כל תלמיד בעותק שלו. (1) (2)

בשלב מסויים, הוסרו המדיטציות מהחוברת. כנראה שאוסואי הבין שעל הלימוד להיות אישי ומותאם לכל תלמיד, ולכן הסיר את המדיטציות מהחוברת והעביר אותן בעל פה לכל תלמיד, על פי יכולתו.

מדור ההסברים וההוראות לציבור, המופיע לפני רשימת השאלות והתשובות בחוברת, נלקח כנראה ממאמר עיתונאי שפורסם בשנת 1925. במאמר זה דיבר אוסואי על הרייקי ועל הסיבות שהביאו אותו להפיץ את הידע לכל דורש. לעובדה זו אין כל אישור ממקור מוסמך.

מדור ההסברים וההוראות לציבור לא הופיע בגרסה המקורית של החוברת. (1)

כאשר הייאשי הגיע אל אוסואי, הוא התחיל לתעד טיפולים ומתיעוד זה חיבר את מדור מדריך הריפוי אשר נוסף לחוברת, בהסכמתו של אוסואי. (1) (2)

לאחר מותו של אוסואי נאספו שאלות ותשובות נפוצות מתוך עותקים של תלמידים ורוכזו אל תוך החוברת. אז הגיע החוברת לגרסתה הסופית כפי שסופקה על ידי הגב' קימיקו קויאמה לפרנק ארג'ווה פטר, אשר תירגם אותה לאנגלית והוציאה לאור בספר. חוברת זו מחולקת עד היום לתלמידי הגקאי ביפן. (1) (2) (6)

ניתן למצוא את הטכניקות שונות המוזכרות בחוברת של אוסואי בפרסום של הצי היפני ששמו "טכניקות ריפוי צ'י קונג" (Qi Kong Healing Techniques) משנת 1927. אם נזכור שהייאשי ושאר מייסדי ארגון הרייקי היפני היו קצינים בכירים בצי היפני, הדבר מביא למסקנות ברורות ומהווה, למעשה, הוכחה לכך שקציני הצי אכן הוסיפו טכניקות צ'י-קונג ללימוד. (מידע זה סופק על ידי דניס רייט, תלמיד של כריס מארש ואנדרו בולינג, אך לא אושר על ידי אנדרו בולינג).

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.