בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

תנוחות ידיים ברייקי

כאשר פיתח אוסואי את הרייקי, הוא לא פיתח סדרה של תנוחות ידיים, כפי שאנו מכירים במערב. תחילה הוא טיפל ללא תנוחות ידיים, תוך שימוש בטכניקות של סריקת הגוף האנרגטי (Byosen) וטיפול אינטואיטיבי (Reiji-Ho). מאוחר יותר יצר אוסואי סדרה של 5 תנוחות ידיים על הראש בלבד. שאר האזורים הדורשים טיפול טופלו לאחר סריקה של הגוף האנרגטי או על ידי טיפול אינטואיטיבי. הרייקי, כפי שהוא מתורגל כיום על ידי ארגון הרייקי היפני, נעשה בצורה זו. (1) (2)

כאשר ערך הייאשי שינויים בשיטת הלימוד, הוא הציג שבע או שמונה תנוחות ידיים, על הראש והגוף, לא כולל הגפיים. תנוחות אלו תואמות את מסורות הלימוד המזרחיות (כגון רפואה סינית), בהן הגפיים נחשבים ל"חיצוניים".(1) (2)

טקאטה השתמשה במערך הכולל 12 תנוחות ידים המכסות גם הן את הראש והגוף בלבד ואינן כוללות את הגפיים. מערך התנוחות שנמצא בשימוש אצל טאטסומי מכסה אף הוא את הראש והגוף בלבד, מה שמביא להנחה שהייאשי הוא שפיתח מערך זה. נציין רק כי מורים מאוחרים יותר הוסיפו תנוחות ידיים נוספות, אך אלו אינן מעוגנות בשום מקור אחר. (1) (2) (3)

מעט מאוחר יותר זנח הייאשי את סדרת הנחות הידיים בנות שבע/שמונה/שתים עשרה התנוחות והחליף אותן עם הרעיון של הנחת ידיים חופשית. מספר תלמידים של הייאשי, שלמדו בין השנים 1937 עד 1939, ואשר עדיין חיים באזור קיוטו, מאשרים שינוי זה. (3)

שני תלמידים של הייאשי מסרו שהם למדו את חמש תנוחות הידיים של אוסואי. מספר תלמידים מאוחרים יותר מסרו שהם למדו שבע/שמונה תנוחות ידיים. (1)

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.