בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

ארבעה היבטים ותשעה יסודות של מערכת הריפוי ברייקי של אוסואי

© פיליס ליי פורומוטו ופול דויד מיטשל, 1995, עודכן 2001
מאנגלית: נמרוד קדם © 2005

ישנם ארבעה היבטים של הדרך השלמה של מערכת הריפוי ברייקי של אוסואי. כלפי חוץ הבסיס של המערכת הוא הריפוי במגע יד. תרגול זה נוגע בכל הרבדים של האנושות: פיזי, מנטלי, רגשי ורוחני.

בתוך הדינמיקה של ארבעת ההיבטים ישנו מוטיב מרכזי שנקרא "השיטה". נוסחה מקודשת זו נוסתה ופותחה ככלי מהימן וצפוי הלוקח את המתרגל עמוק יותר לתוך חוכמת היסודות, מטפח את תהליך הריפוי.

ישנן אמונות רבות סביב כל יסוד בשיטה. בכל אופן, כאשר מערכות האמונה נשמטות, היסודות שנשארים הם פשוטים וברורים. ליסודות אלו יש דינמיקה משל עצמם. כל יסוד הוא קריטי וכולם שווים בחשיבותם. שינוי או סילוק של אחד היסודות משמעו שינוי הדינמיקה של המערכת.

ארבעת ההיבטים

טכניקת ריפוי: צורת התרגול של מערכת הריפוי ברייקי של אוסואי היא באמצעות טכניקת ריפוי בהנחת ידיים. רייקי, אנרגיית חיים אוניברסלית, מתועלת דרך ידי המתרגל לטיפול עצמי או לטיפול באחרים.

התפתחות אישית: נתינה וקבלה של רייקי ממריצה תהליך שמביא לתחושה ברורה יותר של העצמי, מעמיקה קבלה עצמית, ומגבירה את המודעות לאני האמיתי. טיפול עצמי הוא תרגול יסודי במערכת של אוסואי.

משמעת רוחנית: היכולת לעורר תרגול רוחני טבועה בתרגול השיטה. אנו הופכים להיות ערים למקודש בכל ההיבטים של חיינו. התרגול היומיומי מוביל למשמעת שמגיעה מהתגמול האישי ומהידיעה שכתוצאה מתרגול השיטה, איכות היחסים שלנו עם עצמנו, עם העולם מחוץ לנו, ועם נשמתנו מעמיקה.

סדר מיסטי: אלו אשר נחנכו לתוך המערכת של אוסואי ומתרגלים אותה הם קהילה או מסדר של אנשים שביסודם יש להם התנסויות משותפות ולא מחזיקים באמונות משותפות. רייקי והתרגול של המערכת של אוסואי מבקשים מאיתנו לשקול את הברירות בין הצורך שלנו לדעת ובין מוכנותנו להיכנע ללא-נודע. התרגול של הנחת הידיים נותן לנו את היכולת להתחבר להתנסוּת בניסים, במסתורין, לפי רצוננו. כאשר אנחנו מכלילים את הממשות של המסתורין בחיי היומיום שלנו, האפשרויות שלנו לשינוי ותנועה גדלות באופן יחסי.

תשעת היסודות של השיטה

חניכה: הטקס שמועבר ממאסטר רייקי למאסטר רייקי ואשר, כאשר נערך עם תלמיד, מביא ליכולת לתעל רייקי לו ולאחרים. ישנן ארבע חניכות בדרגה הראשונה, חניכה אחת בדרגה השניה וחניכה אחת עבור רייקי מאסטר.

כסף: יסוד זה מגשר בין העולם החומרי לעולם שאינו חומרי ומציע ריפוי לאנושות באמצעות הכוח והאנרגיה של כסף. לכל דרגה של המערכת של אוסואי יש עלות כספית אופיינית: $150, $500 $ו-10,000 אמריקאי. עלות זו היא חלק מהשיטה ולעיתים קרובות מהווה את היסוד הקשה ביותר עבור התלמיד לשילוב עם התרגול הרוחני. דבר זה מזמין את המתרגל להרחיב את טווח הבנתו בנוגע לאנרגיה של כסף וחילופי האנרגיה שמתרחשים כאשר כסף עובר מיד ליד.

סמלים: הסמלים של המערכת של אוסואי הינם מפתחות אנרגטיים לרמות של קשר עם עצמנו, אחרים ועם מסתרי החיים. בעוד שיתכן כי לסמלים יש כוח משל עצמם, ערך זה מגיע לתלמיד דרך מערכת היחסים שנוצרה על ידי החניכה, ההדרכה והשימוש.

טיפול: שיטת הטיפול, הן עבור עצמנו והן עבור אחרים, היא על ידי הנחיית ידיים בסדר מסויים ובתנוחות מסויימות. הטיפולים הינם התרגול הבסיסי של השיטה. באמצעות הטיפולים מוסיפים ידע עצמי ובטחון עצמי, וחושפים עוד מהמסתורין של היסודות האחרים.

מסורת שבעל-פה: מסורת שבעל-פה (Oral Tradition) היא העברה אנרגטית והוראה באמצעות קשר ישיר ונוכחות פנים אל פנים של המורה עם התלמיד. ההעברה האנרגטית מתרחשת באמצעות הוראת תבנית הטיפולים, חניכה, העברת העקרונות, סיפור ההיסטוריה, מתן תשובות לשאלות, ושהייה עם התלמיד בזמן הסדנה. המאסטר מעביר את עיקרי המערכת בשלמותם אל התלמיד.

שושלת רוחנית: נושא השושלת הרוחנית מחובר לתמצית המערכת של אוסואי וממלא את המערכת באתגר של בן-אדם חי הנושא את המערכת החיה. השושלת הרוחנית נפרדת משושלת המאסטר. השושלת הרוחנית של המערכת של אוסואי כיום היא מיקאו אוסואי, צ'וג'ירו הייאשי, הוואיו טקאטה ופיליס פורומוטו.

היסטוריה: ההיסטוריה מספרת את מקור המערכת של אוסואי לריפוי רייקי וטיפוחה עד לימים אלו. סיפור זה מציע מבט חטוף לאירועי המפתח והאישיות של האנשים שנשאו את השושלת. הוא נותן לנו גם מיתולוגיה, הדרכה מטפורית בנוגע למצבים בהם אנו נתקלים בתרגול הרייקי היומיומי. ההיסטוריה מסופרת בסדנאות רייקי כחלק מהמסורת שבעל-פה.

עקרונות לחיי יומיום: חמשת העקרונות הרוחניים נמסרו מד"ר אוסואי כחלק מהמסורת שבעל-פה. אלו הוראות רוחניות ומדריך מוסרי לחיי היומיום.

    • רק להיום, אל תדאג
    • רק להיום, אל תכעס
    • כבד את הוריך, מוריך והמבוגרים ממך
    • הרווח את לחמך ביושר
    • הכר טובה לכל דבר חי

תבנית הסדנאות:

תבנית הסדנה מוצגת הכי טוב בדרך שתומכת ומדגימה את פשטות התרגול. ישנן שתי דרגות או רמות במערכת הריפוי של אוסואי. אלו הן הדרגה הראשונה (רמה I) והדרגה השניה (רמה II).

סדנת רייקי I (דרגה ראשונה)
סדנת הדרגה הראשונה מועברת על ידי רייקי מאסטר בארבע פגישות באורך של 2-3 שעות כל אחת. בתנאים אידאליים דבר זה נעשה במשך ארבעה ימים רצופים.
הסדנה כוללת:
חניכות (אחת בכל מפגש)
הגדרה/תיאור של מערכת הריפוי של אוסואי
סיפור ההיסטוריה
לימוד תבניות הטיפול
א. טיפול עצמי (טיפול מלא)
ב. טיפול באחרים (טיפול מלא)
ג. טיפול בפציעה
תירגול
שאלות, תשובות ושיתוף
תשלום של $150 ניתן על ידי התלמיד

סדנת רייקי II (דרגה שניה)
סדנת הדרגה השניה מוצעת לתלמידים אשר למדו את סדנת הדרגה הראשונה, עברו מספר חודשים של תרגול מתוך מחויבות, ומרגישים שהם נמשכים ללמוד את הדרגה השניה.
הסדנה כוללת:
מפגש שנועד להיכרות ולימוד של שלושת הסמלים
חניכה אחת
מפגש אחד או שניים ללימוד השימוש בשלושת הסמלים
זמן לתרגול
שאלות ושיתוף
תשלום של $500 ניתן על ידי התלמיד

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *