בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

מה המשמעות להיות רייקי מאסטר

מאת ריצ'ארד ריוורד
מאנגלית: נמרוד קדם

מאמר זה הנו חלק מסדרה של מאמרים בהם אני חולק את רעיונותיי על היבטים שונים של הרייקי. הם נועדו להיות "חומר למחשבה" וחלקם רק נקודת מבט אישית שלי. בעוד שמספר עובדות משולבות במאמר, עליך להחליט בעצמך כמה (אם בכלל) מתוך המאמר מתאים עבורך.

ברייקי היפני המקורי ישנם שני מונחים חשובים בדרגות הגבוהות של הרייקי היפני. האחד הוא "שִינְפִּידֶן" שמשמעו שהתלמיד קיבל את ההכשרה השלמה מאוסואי או מאחד מתלמידיו. השני הוא "שִיהָאן" (מורה) שמשמעו שלתלמיד מותר שיהיו לו תלמידים משלו. תלמידים לא רבים הגיעו לשתי הדרגות. חלק הורשו על ידי ה"שיהאן" שלהם ללמד למרות שלא קיבלו את ההכשרה המלאה של "שינפידן". אחרים, כמו מספר חברים נוכחיים בארגון הרייקי היפני, השלימו את הכשרת ה"שינפידן" אך טרם אושר להם תואר "שיהאן" (ויתכן שהם ביקשו זאת).

הביטוי "רייקי מאסטר" לא היה בשימוש, וצורת הלימוד הייתה תלויה בכמה זמן ובאיזו רמת עומק התלמיד למד עם אוסואי. רק ד"ר הייאשי ומר אגוצ'י השלימו את שמונת שלבי ההכשרה (עד לדרגת שִיצִ'ידָן). אוסואי התרכז בסופו של דבר בהתפתחות הרוחנית, בעוד שתלמידיו ד"ר הייאשי, אגוצ'י ואדמירל אושידה העדיפו להוסיף פָּן טיפולי ללימודיהם, בקראם לכך "אוסואי רייקי רְיוֹהוֹ". זהו הפָּן אשר הובא למערב על ידי הגב' טקאטה.

הביטוי "רייקי מאסטר" לא היה בשימוש


דרגת המאסטר ברייקי המערבי שונה מהתפיסה הקיימת במערכות מזרחיות אחרות. בדרך כלל מאסטר של שיטה מזרחית מרמז על כך שהאדם מואר מבחינה רוחנית וללא פגמים. ברייקי, מאסטר הוא פשוט מישהו שיש בידו את היכולת והידע להעביר את הרייקי למישהו אחר, ולסייע להם להגיע לדרגת מורה בעצמם. דבר זה נכון ללא קשר לצמיחה הרוחנית של התלמיד או אמונותיו. רוב האנשים לא ערים לכך ולכן יכולים להבין שמאסטר רייקי דומה למאסטרים של שיטות רוחניות אחרות. למעשה הם יניחו שמאסטר רייקי הוא מומחה בתחום הרייקי, הן בידע והן בכוח.

למעשה המומחיות של מאסטר רייקי נמדדת באופן אישי. היא תלויה בשילוב של מספר מאפיינים, ביניהם:

א. תשוקה למצוא את כל הידע על מערכת הרייקי ועל מייסדה, מיקאו אוסואי.
ב. ניסיון במתן טיפולים לעצמו ולאחרים.
ג. רצון ללמוד טכניקות אחרות של העברת אנרגיה.
ד. יכולת אישית להחזיק ולהעביר מגוון של אנרגיות.
ה. כמות הזמן והמאמץ המושקעים בצמיחה הרוחנית האישית.
ו. דרגת הצמיחה האישית בתחומים של הבנה, חמלה ואהבה כלפי אחרים.

המומחיות של מאסטר רייקי
נמדדת באופן אישי

כתלות בצרכיו של התלמיד, כל, חלק או אף אחד ממאפיינים אלו יענו על צרכי התלמיד בעת עבודתו עם רייקי מאסטר. לכן, מתקבל על הדעת שרייקי מאסטר יהיה לעולם מוכרח להתייחס לצרכי התלמיד ולהיות בעל יכולת לספק צרכים אלו בכל עת.

יושר והגינות כלפי תלמידים לגבי הרקע ומקורות הידע של המאסטר תמיד יביאו לו תועלת. למשל, ישנם מאסטרים על רשת האינטרנט שאינם נותנים קרדיט למקורות המידע שלהם, ומביאים את הקורא להאמין שהם המקור. או שהם מדלגים על הקרדיט למקור הישיר שלהם ונותנים קרדיט למישהו רחוק יותר בשושלת. דבר זה יכול להצביע על חוסר מודעות מצידו של המאסטר או אפילו חוסר הערכה עצמית וכנות – נושאים בהם נדרשת רמת צמיחה רבה יותר.

מצאתי שכאשר יש לי צורך להתפתח בכיוון או בנושא מסויים, בדרך כלל אני מזמן לעצמי תלמיד אשר ישקף צורך זה לשינוי ושיפור. ובאווירה זו, אני מוצא שתמיד עוזר למשוך אלי את התלמידים או המטופלים הנכונים באמצעות דמיון מודרך.

ברגע שהמאסטר למד את כל הטכניקות של דרגת המאסטר ושל הדרגות האחרות, הוא יכול להחליט איך הוא מעוניין ליישם אותן. למרות שיטות ההוראה של המורים כיום ובעבר, על המאסטר לפעול לפי ההדרכה הפנימית שלו לגבי אילו שיטות וטכניקות יהיו חלק מהעיסוק שלו ברייקי. אם המאסטר מחליט ללמד, עליו לבחור איזה ידע הוא רוצה להעביר הלאה.

ברגע שהמאסטר למד את כל הטכניקות
של דרגת המאסטר ושל הדרגות האחרות,
הוא יכול להחליט איך הוא מעוניין ליישם אותן.

בחוברות ההדרכה שאני מחלק לתלמידי, אני משתדל להעביר את כל הידע השימושי שקיבלתי ממורי הרייקי שלי. אני משתדל לציין את מקורות הידע כך שהתלמיד יכול להמשיך לחקור בעצמו ולהחליט אם הדבר שימושי עבורו. בנוסף, אני מציין את כל המקומות בהם אני מבצע שינויים או התאמות בתהליכים.

יתכן והמאסטר יהיה מעוניין ליצור תהליכים שונים ממה שלמד, כמו חניכה, ולכן אני משתדל להורות לתלמידי מספר שיטות של כל תהליך. כאשר התלמיד מקבל מגוון רחב של התנסות, הוא יוכל להבינו ולשנותו, במידה וירצה בכך. על המאסטר לחשוב על מה שהוא עומד להציע לתלמידיו, ועליו להבין שהוא רק ערוץ לאנרגיה ולידע שהוא מעביר הלאה, ושהאני העליון של התלמיד יחליט על התוצאה.

כמורים, יתכן ויגיעו אלינו תלמידים שלמדו במקומות אחרים. חלק מהמורים ידרשו מתלמידים שכאלה לעבור מחדש את כל השלבים שלמדו עד כה, אך באופן אישי אינני מרגיש שהדבר דרוש. קרוב לוודאי שיהיה קל יותר לעבוד עם התלמיד מעט לפני הסדנה ובהזדמנות זו לתת לו מידע מעודכן (סמלים, תפיסות מחשבה, וכו') ואפילו חניכה מחדש, על מנת להתחבר לאנרגיה של המורה.

יתכן וניתקל בתלמידים שיבחרו לנסות מורה אחר לרייקי אחרי שלמדו אצלנו. עלינו לא להרשות לדבר שכזה להפריע לאגו שלנו. רק טבעי שאנשים יהיו סקרנים וירצו לנסות מורים אחרים. אם אנחנו המאסטרים המתאימים להם, הם יבואו אלינו כדי ללמוד. לעולם איננו צריכים לנסות לשלוט בתלמידים, היות ודבר שכזה יחזור, קרוב לוודאי, כנושא קרמתי.

המאסטר הוא רק צינור
לאנרגיה ולידע שהוא חולק.

באשר לצמיחה הרוחנית והאישית שלנו, עלינו להבין שהשגת דרגת השיהאן או המאסטר היא רק עוד צעד לאורך הדרך. אוסואי למד שיטות רבות לפני שפיתח את הדרך לשתף את רעיונותיו. במשך התהליך הוא רכש נסיון עצום בעבודה עם אנרגיות, נסיון אשר חיבר אותו חזק יותר לאנרגיה העצמית שלו, כה חזק עד שהדבר יצר רושם רב על תלמידיו. גם אנחנו יכולים לגלות אנרגיות נפלאות והזדמנויות בדרכנו. נוכל גם להתנסות בתהליכי ניקוי כאשר חסימות לא רצויות משתחררות מההילה שלנו. במקרים מסויימים נוכל למצוא את עצמנו מפסיקים ללכת בדרכים הישנות, נגמלים מהרגלים, אוכל, מערכות יחסים ועוד, ונמשכים לדברים חדשים. דבר זה הינו תהליך טבעי ביותר היות ואנחנו הופכים להיות מתואמים עם אנרגיית הרייקי ועם מטרת חיינו. בסופו של דבר, יתכן ונגיע לגירסת רייקי משלנו, לאנרגיה הגבוהה שלנו, בדיוק כמו אוסואי והיוצרים של מערכות אנרגיה אחרות כמו סייקם, קרונה וכו'.

העתיד הוא מפתן של הזדמנויות שמחכה להחצות.

השגת דרגת השיהאן או המאסטר
היא רק עוד צעד לאורך הדרך.

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *