בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

עבודה פשוטה וקלה עם סמלי הרייקי

© טאגרט קינג, אוגוסט 2002
מאנגלית: נמרוד קדם

במערב אנו אוהבים לסבך את העניינים, ואתם יכולים לקרוא על הסיבוך אליו הגענו עם סמלי הרייקי במאמר "פשטות וסנדוויצ'ים" אשר פורסם בפברואר 2002 ואשר ניתן למצוא אותו באתר זה. הדרך בה רובנו משתמשים בסמלים רחוקה מאוד מהגישה הפשוטה בה השתמש אוסואי. אז איך אנו יכולים לעבוד עם הסמלים בדרך המשקפת יותר את הדרך בה אוסואי לימד את תלמידיו?

ראשית, אוסואי לימד את הסמלים למספר קטן מאוד של תלמידים, בשנים המאוחרות של חייו. מרבית תלמידיו למדו בדרך אחרת. רוב תלמידיו קיבלו מדיטציות בהן השתמשו ובעזרתן, לאורך זמן רב, הכירו יותר ויותר את שלושת האנרגיות הנלמדות בדרגה השניה של הרייקי, למשל. ברגע שהם הכירו את האנרגיות לעומק, ברגע בו יכלו *להיות* האנרגיות שוב ושוב, רק אז ניתן להם קיצור דרך – מפתח – על מנת לחברם עם האנרגיות. מפתחות אלו בהם השתמשו היו מנטרות שינטו עתיקות הנקראות קוטודאמה, או ג'ומון, ולא הסמלים.

במערב אנו פועלים בדיוק להפך: אנו מקבלים את המפתחות (הסמלים) על מנת לחבר אותנו לאנרגיות שאיננו מכירים, ואשר אולי לא נכיר אף פעם, תלוי איך לימדו אותנו להשתמש בסמלים. אוסואי ותלמידיו הפכו לשלוש האנרגיות שוב ושוב ושוב, וכאשר הן היו מושרשות בהם, כאשר היו טבועות בדמם, רק אז ניתנה להם דרך על מנת להתחבר עם האנרגיות אשר היו כבר מוטמעות בתוכם.

ההתייחסות לאנרגיות היתה אף היא שונה במקצת. לאנרגיה הראשונה לא התייחסו כאנרגיה של "כוח", כפי שהסמל הראשון מייצג את ה"כוח" במערב. האנרגיה הראשונה הייתה פשוט אנרגיה של האדמה, אנרגיה של הגוף הפיזי, אנרגיה לריפוי פיזי. האנרגיה השניה היא אנרגיה שמימית ועל האנרגיה השלישית נאמר שהיא מביאה למצב תודעה של "אחדות". תלמידיו של אוסואי למדו להבין את האנרגיות הללו באמצעות מדיטציות. אם כך, איך נוכל אנחנו לחוות את אנרגיית האדמה והאנרגיה השמימית? ובכן, אנו יכולים לעשות זאת באמצעות הסמלים…

נסו תרגיל בודד זה: שבו בנוח בכיסא ועיצמו עיניים, הניחו את ידיכם בחיקכם כאשר כפות הידיים פונות כלפי מעלה. בעיני רוחכם דמיינו את הסמל הראשון באוויר מעליכם, ואמרו את שמו שלוש פעמים לעצמכם (אפשר במחשבה). כעת דמיינו שגלים של אנרגיה זורמים מהסמל על ראשכם, גופכם, ידיכם; גלים אינסופיים של אנרגיה ואור ממשיכים לזרום לתוך גופכם. הישארו כך במשך מספר דקות. איזה רושם אתם מקבלים מהאנרגיה? במה הייתה תשומת לבכם מרוכזת? מה היו מחשבותיכם?

כעת חיזרו על תרגיל זה עם הסמל השני, שוב דמיינו אותו באוויר מעליכם, אמרו את שמו שלוש פעמים, והרשו לאנרגיה לזרום ללא הרף ממנו אל גופכם. במה שונה הרגשתכם? איזה רושם אתם מקבלים מהאנרגיה השניה? במה הייתה תשומת לבכם מרוכזת? מה קורה בתוך ראשכם?

אם נמצא אתכם חבר רייקיסט, תוכלו לבצע תרגיל זה יחד: אחד מכם יושב בנוח על כיסא והאחר עומד מאחוריו. זה שעומד ישלח אנרגיה של הסמל הראשון והסמל השני בצורה מרוכזת. מה שהוא עושה זה "לטעון" את כפות הידיים עם האנרגיה של הסמל הראשון, למשל על ידי ציור הסמל על כפות הידיים ואמירת שמו שלוש פעמים. העומד מדמיין את הסמל הראשון באוויר מעליו ואומר את שמו שלוש פעמים. העומד מחזיק את כפות ידיו באוויר משני צידי ראשו של היושב, ומדמיין שגלים של אנרגיה זורמים מהסמל, נכנסים אל צ'אקרת הכתר שלו, דרך זרועותיו ומכפות ידיו יוצאים של היושב. העומד ממשיך להזרים את האנרגיה. מהי ההרגשה של האנרגיה כשהיא יוצאת מכפות הידיים? אילו תחושות עוברות בגוף? איך מרגיש המקבל? באילו מילים ניתן לתאר את מהות האנרגיה שהתקבלה?

כעת חיזרו על תרגיל זה עם הסמל השני. האם יש הבדלים בין אנרגיות הסמלים?

לאחר אין ספור פעמים בהם ערכתי תרגיל זה, עם מספר רב של תלמידים, אני יכול לציין באופן כללי את התחושות שרוב האנשים מקבלים משני הסמלים, שתי האנרגיות. אולי אף אתם תבחינו בחלק מהתנסויות אלו, ואולי לא…

נראה שהאנרגיה הראשונה מרוכזת וצפופה, כהה, כבדה, דחוסה, מוצקה, אולי מדכאת או קלאוסטרופובית לפעמים, חמה, פראית, גסה ומחוספסת, חודרת, בעלת לחץ ותדר נמוכים, כאשר המיקוד הוא על הגוף הפיזי.

האנרגיה השניה נראית רכה, קלה, עדינה, אוורירית, כמו עננים פלומתיים רכים או מרשמלו, קרה, עצובה, מתפשטת ופתוחה, משמחת ומרוממת.

מה שהתנסינו בו הוא מהות אנרגיית האדמה ומהות האנרגיה השמימית, ואלו הן האנרגיות הזמינות לנו כאשר אנו מטפלים באחרים. אנרגיות אלו הן תמצית המערכת של אוסואי בדרגת הלימוד השניה. האנרגיה הראשונה מתמקדת בגוף הפיזי, והאנרגיה השניה מתמקדת במחשבות וברגשות. הן כל כך שונות, כל כך מיוחדות. נסו להשתמש בהן בנפרד, רק אנרגיה אחת, רק מיקוד אחד, בלי לערבב סמלים ביחד. שימרו על הדברים פשוטים ומאורגנים על ידי התמקדות בדבר אחד בכל עת, וראו מה קורה. במשך הזמן, וככל שתכירו יותר את שתי האנרגיות, נסו להפיק את האנרגיות האלו באופן ישיר, תוך שימוש בכוונה, וראו מה קורה.

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *