בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

המדע שמאחורי הרייקי

מאת טמישה סברינה, איחוד הרייקי הבריטי
מאנגלית: נמרוד קדם

מה קורה בזמן טיפול רייקי?

מחקרים בלתי תלויים שנערכו על ידי ד"ר רוברט בקר (Dr. Robert Becker) וד"ר ג'ון צימרמן (Dr. John Zimmerman) במהלך שנות השמונים בחנו מה מתרחש בשעה שמתרגלים טיפולים כגון רייקי. הם גילו שלא רק זו שתבנית גלי המוח של המטפל והמטופל הסתנכרנו במצב אלפא, מאפיין של רגיעה עמוקה ומדיטציה, אלא גם שהם פועמים בהתאמה עם השדה המגנטי של כדור הארץ, הידוע גם בשם "תהודת שומן" (Schuman Resonance). במהלך זמן זה, השדה הביומגנטי של ידי המטפל חזק לפחות פי 1000 מהרגיל, ולא כתוצאה מזרם חשמלי פנימי של הגוף. טוני בונל (Toni Bunnell) (1997) רומז כי החיבור של שדות האנרגיה בין המטפל לכדור הארץ מאפשר למטפל למשוך אליו "מקור אינסופי של אנרגיה" או "שדה מגנטי אוניברסלי" באמצעות תהודת שומן. פרופ' פול דייויס (Prof. Paul Davies) וד"ר ג'ון גריבן (Dr. John Gribben) במגזין "מיתוס החומר" (The Matter Myth) (1991), דנים ב"יקום החי" אשר בו הכל מחובר ב"רשת חיה של תלות הדדית" מנקודת מבט של פיזיקת הקוואנטים. כל זה מעודד את התחושה האישית של "אחדות" ו"הכרה מורחבת" אליה מתייחסים אלו אשר מקבלים או מטפלים בעצמם באופן קבוע ברייקי.

צימרמן (1990) בארה"ב וסאטו (1992) ביפן חקרו עוד את הרטט החזק של השדה הביומגנטי אשר נפלט מידיהם של העוסקים באנרגיות בשעה שהם עובדים. הם גילו שהפעימות הן באותו תדר של גלי המוח, ונעים בטווח של בין 0.3 עד 30 הרץ, ומתמקדים בעיקר באזור 7-8 הרץ – מצב אלפא. מחקר רפואי בלתי תלוי הוכיח כי טווח זה של תדירויות מעודד ריפוי בגוף, כאשר תדירויות מסויימות מתאימות לסוגי ריקמה שונים. לדוגמה, 2 הרץ מעודד התחדשות של עצבים, 7 הרץ מעודד צמיחת עצמות, 10 הרץ מעודד החלמת רצועות וגידים ו-15 הרץ מעודד היווצרות כלי דם. ציוד פיסיותרפיה המבוסס על עקרונות אלו תוכנן כדי לסייע בחידוש רקמות רכות, וטכנולוגיית אולטרסאונד מנוצלת בדרך כלל כדי לנקות עורקים סתומים ולפורר אבנים בכליות. בנוסף, דבר ידוע כבר שנים רבות הוא שהנחה של סליל חשמלי מסביב לשבר המסרב להתאחות ימריץ את צמיחת העצם ואת החלמתה.

בקר מסביר ש"גלי מוח" אינם תחומים לאזור המוח בלבד אלא נעים בכל הגוף באמצעות מערכת סב-עצבית (Perineural system), מעטפת של רקמה חיבורית העוטפת את כל העצבים. במהלך הטיפול, גלים אלו מתחילים בפעימות חלשות יחסית באזור מוח הביניים (Thalamus) של המטפל, וצוברים כוח בשעה שהם זורמים אל העצבים ההיקפיים של המטפל, כולל בידיים. השפעה זו משתקפת בגוף האדם שמקבל את הטיפול, ובקר רומז שמערכת זו, יותר מכל מערכת אחרת, מסדירה תיקון של חבלות ומביאה לאיזון מערכות הגוף. דבר זה מדגיש את אחת התכונות המיוחדות של הרייקי (וטיפולים אחרים) – שהן המטפל והן המטופל מקבלים את תועלות הטיפול, אשר הופך אותו ליעיל ביותר.

מעניין לציין שד"ר בקר ערך את מחקרו על מערך של אנשים מתרבויות שונות בכל העולם, ולא משנה מהם אמונותיהם ומנהגיהם, או כמה מנוגדים היו הרגליהם, כל התוצאות היו זהות. חלק מהפופולריות הגוברת של הרייקי נובע מכך שהוא אינו כופה מערכת של אמונות, ולכן ניתן לשימוש על ידי אנשים מכל רקע או אמונה, או כלל ללא אמונה. עמדה ניטראלית זו הופכת את הרייקי למתאים במיוחד לסביבה רפואית.

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *