בית הספר להכשרת מטפלים ומורים לרייקי בהנהלת נמרוד קדם

הסמלים האנרגטיים ברייקי

דר' אוסואי אשר חיפש במשך 21 שנה את סוד הריפוי, גילה מחדש את אנרגיית הרייקי על ההר הקדוש קוריימה בטיבט. יחד עם שיטת הרייקי קיבל על ההר גם שלושים ושתיים סמלי היקום ואשר ארבעה מתוכם אנו משתמשים ברייקי.

ספר היצירה המיוחס לאברהם אבינו מתחיל במילים הללו: בשלושים ושתים נתיבות פליאות חוכמה חקק יה יהוה צבאות אלוהי ישראל אלוהים חיים ומלך עולם אל שדי רחום וחנון רם ונישא שוכן עד מרום וקדוש שמו וברא את עולמו בשלושה ספרים בספר וספר וספור.

אכן, לאברהם אבינו היה ידוע כי כל היקום נברא בשלושים ושתיים שלבים אנרגטיים ע"י הבורא וגם ידע לספר לנו על מספר משמותיו. אחד השמות שאנו רואים כבר בפסקה הראשונה של ספר היצירה הוא השם אל-חי ברבים שהוא הרייקי. (ראו מאמר אחר שכתבתי על הרייקי ביהדות)

גם המספר שלושים ושתיים אינו זר ביהדות. שלושים ושתיים בגימטריה שווה ל"ב. ספר התורה מתחיל באות ב' במילה בראשית ברא אלוהים… ומסתיים באות ל' …לעיני כל ישראל. או לחלופין גם כל התנ"ך כולו מסתיים באות ל' בספר דברי הימים ב' …יהוה אלוהיו עמו ויעל. בתוך הלב של היקום בעצם מסתתר כל התנ"ך כולו אשר כל היקום בנוי עליו ועל מצוותיו לפי המסורת היהודית.

הלב, חוץ מהיותו איבר שרירי המונח בבית החזה ותפקידו לשאוב ולהזרים דם ובלעדיו לא נקרא חיים. הלב הוא גם מרכז הרגש, הרצון והאומץ. מכאן הצרוף לב בניבים רבים.

לב אבן פירושו אכזר, לב זהב פירושו אדם טוב, בלב אחד – בדעה אחת, לב נשבר, משאלת לב, רוע לב, טוב לב, גלוי לב.

ובכן מהם שלושים ושניים הסמלים?

ספר היצירה אינו משאיר אותנו במתח או בחוסר ידיעה לגבי אותם שלושים ושתיים נתיבות פליאות חכמה. בהמשך כותב אברהם אבינו כך: עשר ספירות בלימה ועשרים ושתים אותיות יסוד שלוש אמות ושבע כפולות ושתים עשרה פשוטות. כלומר, הסמלים האנרגטיים מורכבים מעשרים ושתיים אותיות הא"ב ומעשר ספירות, שעליהם נרחיב בהמשך, יחד שלושים ושתיים.

הרייקי המסורתי בכל העולם נלמד בשלושה שלבים. בשלב הראשון לומד התלמיד את שיטת הטיפול העצמי והטיפול באחרים ואת שיטת איזון הצ'אקרות שהן המרכזים האנרגטיים בגוף האדם. במהלך השלב הראשון עובר התלמיד חניכה ע"י מאסטר רייקי אשר מחבר אותו לתדר הרייקי.

בשלב השני, לומד התלמיד שלושה מתוך ארבעת הסמלים הניתנים ברייקי ואיתם יכול התלמיד לרפא. במסורת הרייקי הסמלים הללו נשמרים בסוד ומועברים אך ורק לתלמיד אשר עבר חניכה ברייקי שתיים וכל זאת מפאת קדושתם. למרות שראיתי אותם בצורה משובשת באינטרנט אינני מתכוון לעבור על מסורת זו. מה עוד שאדם שלא עבר חניכה אינו יכול להשתמש בהם כמשל לחרש שנתנו לו מכשיר רדיו. אך מבלי לעבור על המסורת אדון עמכם על טבעם ופעולתם.

הסמלים משמשים כמעין מפתחות אנרגטיות אשר באמצעותם אנו פותחים את ערוץ הרייקי בצורה גבוהה יותר של מודעות.

הסמל הראשון: סמל הכוח

סמל זה נועד לחזק את כוח הטיפול בחולה, הן כדי להגן עליו מפני המשך התפתחות המחלה והן על מנת להעביר את אנרגיית הרייקי בצורה חזקה וממוקדת יותר. ניתן להשתמש בסמל זה לטהר חדר או מקום להגנה מפני נזק גופני או רוחני.

הסמל השני: סמל מנטאלי / נפשי

סמל זה נועד לשימוש במצבים של בעיות רגשיות, נפשיות על מנת להחדיר לתת המודע את כושר הריפוי בצורה טובה יותר. ניתן להשתמש בו לרפא התמכרויות לסמים, עישון, אכילה כפייתית ועוד. כמו כן ניתן להשתמש בו לחידוד זיכרון והחדרת מחשבות חיוביות במצבים של דיכאון.

הסמל השלישי: סמל הטיפול מרחוק

סמל זה נועד לשימוש כאשר אנו כמטפלים לא נמצאים ליד המטופל. באמצעות סמל זה אנו שולחים את אנרגית הרייקי למטופל, לא משנה מיקומו על פני כדור הארץ. למרות חוסר האמון שניתן לטפל מרחוק יש לזכור כי הרייקי הנה אנרגית חיים אוניברסלית חכמה וכמוה גם תפילה שהיא "רק" מילים כוחה עומד ומסוגלת לחצות על פני זמן, מרחק ומרחב.

אדם מן השורה, יתקשה להאמין כי רייקי יכול לעבור גם מרחוק. ישנם אנשים שיאמרו כי זה עניין פסיכולוגי, צריך אמונה, אחרת זה לא עובד.

אחי החורג, עבר תאונת אופנוע והוא שכב מחוסר הכרה ומונשם במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים קפלן ברחובות. אמי, מאסטרית לרייקי עמליה אסא, חברי היודעים רייקי ואני שלחנו לו בקביעות מידי ערב בין השעות שבע ושלושים לשמונה רייקי מרחוק. כאשר הוא שוחרר מבית החולים שאלתי אותו האם הרגיש משהו יוצא דופן במהלך היממה? בכוונה לא ציינתי את השעות כי גם אני הטלתי ספק ביכולת הרייקי להגיע למרחקים. ואחי אמר כן, למרות המזגן החזק במחלקה והקור שהרגשתי כל הזמן, בין שבע ושלושים לשמונה בערב הרגשתי חום חזק והזעתי עד כדי כך שלא יכולתי להיות מתחת לשמיכה. בשמונה שוב חזר אלי הקור הרגיל. עלי לאמר כי הוא לא ידע כלל שאנו מטפלים בו ברייקי.

אדם המכיר את הסמלים ודאי יראה בהם משהו כמו הכתב היפני או סיני. בוודאי שיש להם משמעות כאותיות בשפות הללו אך כל הסמלים כאמור בספר היצירה הנם שילוב של אותיות עבריות (הכתב העברי הקדום) בעלות משמעות מיוחדת ומתאימה לכל סמל וסמל.

כאשר מטפל משתמש באחד הסמלים או כולם ישנו גם שם המתאים לכל סמל וגם הם נמצאים על טבלת השם המפורש של הקדוש ברוך הוא.

אומנם אינני יכול להרחיב יתר על המידה בעניין הסמלים אך כדי "להרגיע" אתן דוגמה שנתתי לאיש דתי שחשב כי זוהי עבודה זרה.

כתבתי על דף את המצורף בקובץ להודעה זו ואמרתי לו שזה סמל אנרגטי חזק שנועד לריפוי וכאשר עושים את הסמל על אדם וממלמלים שלוש פעמים "במי דברי דיג" יש לזה השפעה עמוקה על האדם. ושאלתי האם זה עבודה זרה? ענה לי: על פניו זה נראה לי שכן! מה זה יפנית?

עניתי לו: במי דברי דיג פירושו במידבר יג' יד' כלומר מקור הפסוק שכתוב כאן בכתב עברי קדום והפסוק הוא "אל נא רפא נא לה" שהיא התפילה שהתפלל משה על אחותו מרים כאשר חלתה בצרעת. אלא מה, במקום לכתוב את הפסוק במאוזן, כתבתי אותו במאונך

הסמל הרביעי: סמל המאסטר

משמעותו הכללית הינו "פריצת האור הגדול" סמל זה משמש את המורה בחיבור התלמיד אל זרימת הרייקי. המאסטר, שבידו ה"מפתח" אל ערוץ הרייקי מחויב לנהוג בו בכבוד של קדושה ולשמור את הסמל בצנעה בהיותו הצינור המחבר בין הרייקי לבין התלמיד. סמל זה פורץ חסימות ומאפשר זרימה של רייקי מהיקום דרך צ'אקרת הכתר ואורך כל ערוץ הצ'אקרות.

לעיתים קורה שיש דברים שמעבר להבנתנו, ובגלל אחד מפירושי הפסוק "תמים תהיה עם יהוה אלוהיך", נוטים אנו לשכוח כי כאשר ניתנה התורה לעם ישראל במדבר, אמרנו נעשה ונשמע. ובעקבות הגלות הארוכה של אלפיים שנה, עשינו, עשינו, עשינו ועשינו אך שכחנו לשמוע. שכחנו לשמוע את סיבות הדברים שאנו עושים. שכחנו את מהותנו כאדם לשאול שאלות על מנת "לחזור בתשובה". לא במובן של לגדל פיאות וללבוש שחורים אלא במובן שאם אנו כבני אדם שאלות, הרי הקדוש ברוך הוא, הוא התשובה של כל שאלותינו ואנו צריכים לשמוע את קולו בטבע, ביקום, בציוץ הציפורים, בגלי הים כמאמר הפסוק "השמים מספרים כבוד אל ומעשה ידיו מגיד הרקיע". תהילים י"ט.

פורסם בפורום רייקי של תפוז בתאריך 13/3/2002

מומלץ לשתף. החברים יודו לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *